Çocuklu Ailenin Kamp İhtiyaçları

Takvimde baharın gelişiyle ağaçlar da yavaş yavaş çiçeklenmeye başladı. Eğer o çiçekler yalancı bahar habercisi değilse kamp müdavimleri hazırlıklarına başlayabilir 🏕

Bizim kuzunun yaşı sebebiyle yazın açılan kamp alanları haricinde sadece bir gecelik sonbahar kampımız oldu. Onda da halen emziriyor olmam sebebiyle yakam bağrım açık uyuyup sabaha kadar tir tir titredim.Şükür ki o sıkıntıdan kurtuldum ve bu yıl sıcakları beklemeden kamp yapsak da üşüme korkum yok artık -en azından battaniyeyi kafama çekebilirim.

Kamplarda bize eşlik eden/edecek arkadaşların en çok sorduğu sorulardan biri "Bebek/çocukla nasıl olacak?" oluyor ki bunu zaten yazmıştım. Diğer soru ise, "Ne getirelim biz?"

Kamp için gerekli olabilecek malzeme listesini yazmış bir çok web sitesi ve blog var. Hatta bebekli ve çocuklu versiyonları da mevcut. Ben buraya kendi listemi de ekleyeyim, bir bakış açısı daha olsun. Ben aşırı eşya taşımayı sevmem, minimalist yaşayabilmeyi hayal ederim hep. Ama büyütüldüğüm aile geleneklerine göre yedeksiz/temkinsiz de hareket edemem. Yani ne bi ızgara bi ekmek yeter diyecek kadar minimal bir insanım, ne de kamptan ev konforu bekleyecek kadar eşyalara bağlı... Benim gibi minimalliği seven ama beceremeyen kişilere hitap eder belki benim listem :) 

Tabi şunu da belirtmekte fayda var: Biz araba ile kampa gidiyor ve minnak Caretta'mızda kalıyoruz. Yani karavanda. Öyle sırt çantasıyla dağ bayır gezip doğanın göbeğine çadır kurmuyoruz, ki iki yaşında bebeyle o pek mümkün olmaz. (Tabii ki gerçek sebebi çocuk değil, ben böcektir, yılandır, kurbağadır, doğadaki her canlıdan çoooook korkan biriyim 🙈) Dolayısıyla yere kurulacak çadır için gereken tüm malzemeler yok listemde, bazıları var.  Onlar da gölgelik gibi çadır benzeri kurulum aparatları gerektiren şeyler için. (yine de sizin için çadır, mat, uyku tulumu ekledim)

Minimallik hayalim sebebiyle kamp ve kampçılar için özel, hafif, katlanan, taşıması ve depolaması kolay nesneleri çok seviyorum. Tek eşya ile birden fazla işi yapabilmek ve lazım olanın yeterli en küçük boyuttakini kullanmak önceliğim. -Gerçi son pikniğimizde tatlış çakımı bıçaktan saymayıp, "bıçağı olan var mıııı??" diye kocaman şef bıçağını tercih eden arkadaşlarım beni biraz üzdüler 🙈 

Buyrunuz efendim listem: (karavanla gezince liste uzun oluyor tabii ki, siz bunu kendinize göre kısaltın bence 😁) (Kişisel eşyalar -diş fırçası, giysi, kremler gibi, listemde yok. O tür ihtiyaçlarınızı siz daha iyi bilirsiniz)

Eğer pdf olarak indirip çıktı almak isterseniz de buradan buyrun 😊


Eğer siz de sırt çantalı değil de arabalı gidecekseniz kampa, bir çok eşyayı evden toparlayabilirsiniz. Yalnızca kalacağınız çadıra masraf yapmak yeterli olur, ki bazı kamplarda kiralık çadır da var. Ama amaca yönelik eşyalarınızın olmasını istiyorsanız, bizim kampa özel aldığımız (veya kampa uygun olan) ve sevdiğim ürünlerden de bahsedeyim.

Caretta karavan, Gipsy çadır, Masa seti, Sandalye, Gölgelik, Mama sandalyesi

Karavanımız: Caretta (Başoğlu Karavan) -yan çadırı da var ama henüz kullanmadık.
Çadırımız: Gipsy Araç üstü çadır (2 kişilik, keşke aile modelinden olsaydı)
Masa seti: Decathlon
Sandalyeler: Decathlon
Gölgelik: Decathlon
Hamak: Decathlon
Küçük Çadır: Decathlon
Kamp tüpü: Nurgaz
Yer örtüsü: Geleneksel bir savan ile aliexpress'ten 7,5$'a aldığım su geçirmez örtü. Ama Decathlon ve Tchibo'da çok güzelleri var.
Bebek kanguru: Mai tei tipi kanguru (markasını bilmiyorum)
Mama sandalyesi: İkea. Ayakları çıkabildiği için bagaja kolaylıkla yerleşiyor.
İlk yardım çantası: Dr. Plus diye bir marka var ama içindeki malzemeler bir kullanımlık kadar. Aynı malzemelerden oluşan yeterli boyutta bir çantayı kendiniz de hazırlayabilirsiniz.
Duş: 12V çakmaktan elektrikli duş başlığı var bizde. Güneşe koyduğumuz su bidonuna pompasını daldırıp ılık suyla yıkanabiliyoruz. Ama dilerseniz solar kamp duşları da akla oldukça yatkın.

Bunlar dışında minik ve kampa özel olmaları sebebiyle almak istediğim başka şeyler de var ama dediğim gibi sırt çantasıyla kampa çıkmadığımız ve genellikle en az 3-4 kişi (çocuklar hariç) olduğumuz için almaya gerek duymuyorum.
Mesela hem kahvaltıda hem akşam otururken çaysız yapamayız ve kocaman semaverimiz var. Ama yer sıkıntımız olsa ve kalabalık olmasak "muhabbet demliği" denilen demliği içinde, çift ağızlı bir çaydanlık alabilirdim. Veya Decathlon'dan aldığımız 4-6 kişi kullanabildiğimiz masa yerine daha küçük boyuta katlanabilen bir masayı tercih ederdim. Gün gelir yürüyebilen çocuklarla kamp yapacak olursak veya o çocuklara ayrı bir masa gerekirse alırız bunları da belki.

Gelelim en az barınma kadar önemli, yeme içme kısmına, hele bebeleriniz varsa daha da önemli. Aslında ona özel başka bir yazı da hazırlayabilirim ama bunun için en az 3-4gün kamp yapmış olmak istiyorum. Haftasonu kaçamaklarında akşam yemeği, kahvaltı, mangalda öğle yemeği ve kapanış yapıp dönüyoruz. Dolayısıyla menümüzde henüz çok yaratıcı seçenekler yok. İlk akşam yemeğimiz sac kavurma, kahvaltı sucuklu yumurta, mangal da ne denk geldiyse... (Evet ailece etoburuz biz, başka ne yenir hiç bilmiyorum.... ) Tabi çocuklar küçük olunca ara öğünler de ekleniyor onlar için. Onlara da mesela çorba yapıp kavanoza koyuyoruz, yoğurt ve bol meyve bulunduruyoruz. Bir hafta sonu için bunlar yeterli oluyor.

Karavan sahibi olmanın en büyük kolaylığı, kamp eşyalarımızın tamamı her zaman karavanda bekliyor bizi. Sadece yiyecekleri hazırlayıp çıkıyoruz. Hatta bazı temel şeyleri bile karavanda hazır tutuyorum: tuz, zeytinyağı, baharat, paketli aburcubur, çerez vs... Karavanın içindeki dolapta gölgede kaldığı için çok sorun etmiyorum. Ama dayanıksız diğer her şey eve çıkıyor, bir dahakine baştan hazırlanıyor.

Yani bizimle gelecek arkadaşlar biraz yiyecek ve kendi yastık-yorganlarını getirseler yeterli. Bizde gerisi mevcut 😃

Peki sizin kamplardaki olmazsa olmazlarınız neler? Bana önereceğiniz ürünler var mı? Yorumlara sizin tecrübelerinizi de bekliyorum.

Yanınıza almakla almamak arasında kaldığınız eşyalar hakkında sorularınız varsa lütfen yorum olarak yazın.

Konu ile alakalı diğer yazılarıma alttaki linklerden ulaşabilirsiniz:

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Menstrual Kap" kullanan var mı?

Havaalanında Kırılan Bebek Arabası ve Önlemi