İzmir Çevresindeki Kamp Alanları (2017)

Türkiye'de o kadar güzel coğrafi özelliklere sahip şehirler var ki, ne geze geze ne okuya okuya bitirebilirsiniz. Ama bulunduğunuz şehrin civarında uğranmadık köşe bırakmamakla başlanabilir güzellikler tadılmaya...
Biz İzmir'de yaşıyoruz ve burada yaşamanın yaz mevsimindeki avantajı hem güneyinde hem kuzeyinde bir iki saat mesafelerde güzel plajların ve koyların olması. Tabii ki Balıkesir, Aydın, Muğla, Antalya'da var olan çoook daha güzel koy ve plajları biliyorum ve İzmir'in "Türkiye'nin En Güzel Şehri" sloganının sadece bir pazarlama tekniği olduğunu düşünüyorum. :) Hem zaten yakın mesafelerin arasında Balıkesir ve Aydın'a bağlı bir çok yer var.
Yakın da olsalar her yere -hele ki bir bebeniz varsa- sabah çıkıp akşam dönmek çok da akıllıca olmuyor. Bu sebeple biz Cumartesi akşamüstü eşim işten dönünce yola koyulup, bir gece kamp yapıyoruz; Pazar kahvaltımızı açık havada yapıp denize yürüyüveriyoruz. Dalga ve cırcır böcekleri eşliğinde uyumanın da tadına doyamadan akşam eve dönüp Pazartesi işe gidiyoruz.

Bu küçük haftasonu kaçamaklarımızda beğendiğimiz ve beğenmediğimiz kamp alanlarını buraya yavaş yavaş ekleyeyim istiyorum ki, hem okuyanlara hem de detayları unutursam bana -yeniden- fikir versin.

Gümüldür Orman Kampı

Ağaçlar/Gölge: Okaliptüs/ Gölgesi yetersiz
İklimi: Fena değil
Denizi: İri kum, suyu soğuk
Duş: Soğuk

Görüşlerimiz:
Bir daha gitmeyi düşünmüyoruz. Sebeplerine gelince; kamp alanına girerken bir çam ormanına girdiğinizi düşünüyorsunuz ama giriş kısmını geçer geçmez budanmış, kel okaliptüs ağaçlarının altında kalacağınızı görüyorsunuz. Kamp alanlarının çoğunda yaz boyu yaşamak üzere yerleşmiş kronik kampçılar burada ortamı babalarının çiftliğine çevirmiş durumda. Çocuğu gündüz uykusuna yatırdığınız zaman ötedeki bir çadırdan teyzenin teki bağıra bağıra "oooo geldiniz mi?? bu yıl gelmiyceeniz sandıydık!!!" diye başka bir çadıra seslenip, aklı sıra sohbet edebiliyor. Bu sırada 10 dk önce "ohhh daldı, açık havada miss gibi uyur şimdi kuzum" dediğiniz bebe, uykusunu alamadan uyanıp gün boyunca bu gürültüler sebebiyle bir daha uyuyamayabilir...

İmkanlara bakınca 10 üzerinden 6'yı geçmez... Tuvaletleri pek sağlam ve temiz değil, duşu sadece sahildeki açık ve soğuk duş. 3-5 gün kalacaksanız çocuksuz da olsanız önermem.

Özdere Kalemlik Orman Kampı

Ağaçlar/Gölge: Çam/ Gölgesi güzel
İklimi: Güzel
Denizi: Kumsal, sığ
Duş: Soğuk

Görüşlerimiz:
Geçen yıl (2016) Eylül ayında gidip çok beğenmiştik burayı. Hem çam ormanı hem sabah denize nazır uyanmak mükemmeldi, tam kamptan beklediğimiz...

Fakat bu yıl Temmuz ayında gittik ve bizim denize nazır kamp kurduğumuz konumun komple şık bir restorana dönüştüğünü gördük. Karavanla yerleşebileceğimiz iki yer önerdiler: Otopark ve bungalovların arası 😡. Tabii ki otoparkı es geçtik ve bungalovların arasına girdik. Ama burada da birilerinin bahçesine girip yaşamaya çalışıyor gibi hissettik. Dahası tabanı kademeli olduğu için bebeleri salamadık, zira 20 aylık benim bebe tırmanıp atlamaya bayılırken arkadaşların 10 aylık ikizler yürümekle emeklemek arasında oldukları için kademelerden aşağı yuvarlanma olasılıkları çok yüksekti.
Pazar sabah olup da denize girmeyi amaçlayan "kavimler göçü"nü gördükten sonra kahvaltımızı bitirip apar topar toparlanıp bir arkadaşımızın yazlığına kaçtık. Öyle bir kalabalığı pazar günleri bir Optimum'da gördük bir de burada... Sahile doğru yürüdükçe kalabalığı görmeseniz bile uğultusu sizi kamptan soğutur. Haliyle buraya da bir daha gelmeme kararı aldık. Siz çok gelmek isterseniz çadırla ve haftaiçi gelin.

Pamucak Dereli Kamping

Ağaçlar/Gölge: Okaliptüs/ Gölgesi fena değil
İklimi: Sıcak
Denizi: Kumsal, sakin, sığ
Duş: Sıcak

Görüşlerimiz:
Buraya Kalemlik Orman Kampı niyetiyle evden çıkıp o bölgedeki orman yangını sebebiyle rota değiştirdiğimizde denk geldik. Tekrar gitmeyi düşündüğümüz bir yer ama sanırım Temmuz ve Ağustosta değil... Akşam 10 olduğunda hava hala serinlememişti, nem insanı huzursuz ediyordu. Gerçi çevredeki kronik kampçıların o saatlerde hırkalarını giymeye başlamasıyla önce tahminlerimiz, saat 11 itibariyle de hava serinlemeye başladı. Fakat sıcaktan mıdır nedir bilemiyorum burada çok sivrisinek var. Hava karardıktan bir süre sonra ilaçlama yapılıyor ama o ana kadar sivriler son öğünlerini ihmal etmiyorlar. Yani hava kararmadan aman çadırların fermuarlarını çekmeyi, karavanın kapı, pencereleri kapatmayı ihmal etmeyin. Mümkün olan her türlü sinek kovucuyu yanınızda mutlaka getirin.

İmkanlara gelince her şey tam kıvamındaydı. Tuvaletler temiz, sıcak ve kapalı duş var. Karavanın deposunu doldurmak üzere su dolduracak yer var. (Tuvalet kaseti için yer var mı bilmiyorum, bizde tuvalet yok) Tesis aynı zamanda motel ve bungalov hizmeti de verdiği için içeride -kamp alanını mahvetmeyen- bir restoran da mevcut. Fakat marketinin fiyatlarının yüksek olduğunu düşünürsek fiyat- lezzet performansı nasıldır pek fikir yürütemedim.
Bu arada buranın kronik kampçı sakinleri gerçekten sakinlerdi, oradan oraya avazları çıktığı kadar bağırmayan, kafa dinlemeyi tercih eden insanlardı. Memnun kalmamızın bir diğer sebebi de buydu tabii...

Konum için buyrunuz

Biz gezdikçe bu yazının altına eklemeye devam edeceğim... Bakalım bu yazı (2017) kaç kampla tamamlayacağız 😋

Güncelleme: Yalnızca 3 kampla tamamladık. Ama 2018 yazı şahane geçiyor... Aşağıda verdiğim linkte her hafta ekleme yaptığım 2018 model 😉 kamp yerlerini okuyabilirsiniz.

Peki siz bu yerlerden herhangi birine gittiniz mi ya da gidecek misiniz? Bulunduğunuz tarihle beraber siz de yorum yazın mutlaka...

Bu arada kamp yeri önerilerine her zaman açığım 😊 Kendi gittiğiniz başka kamp yerlerini de yorum olarak yazın lütfen...

Konu ile alakalı diğer yazılarıma alttaki linklerden ulaşabilirsiniz: