Taşınırken Neler YapmaMALI??

Tam bir yıl önce bu sıralar taşındım. Daha önce arkadaşlarım taşınırken anlaştıkları nakliye şirketiyle anlaştık biz de. Sordum nasıl çalışıyorlar, ne hazırlıklar yapayım falan diye. Bana söylenen hiçbir hazırlığa gerek olmadığı, adamların gelip heeer şeyi toparladığı ve yerlerine koyduğu oldu. Zaten kırılacak eşyaları kendileri paketlemezlerse garanti vermiyorlarmış, varsa paketlenen açıp yine kendileri paketliyorlarmış.

İyi bakalım dedik, giysileri, yatak yorganları hurçladık, bir kaç döküntüyü 2 tanecik koliye koyduk.

Adamlar sabah geldi, kocaman bidonlara başladılar benim bütün evi paketlemeye. 2-2,5 saat içinde salondaki büfe ve mutfak paketlenmişti bile. Bunlara salondaki mobilyaların sarılıp sarmalanması dahil.

Sonra kızım (o sıralar 10 aylık) uyanınca yatak odasına geçtiler. Şifonyeri, komodinleri hiç açmadan sardılar. Gardrobu ve karyolayı demonte ettiler. Oldukça hızlı çıktık evden.

Gel gelelim yerleşme kısmında sinirden ağlama haddesindeydim. Bana verilen vaatlerle yaşadıklarımın alakası bile yoktu...

İşte bunlar da yaşadıklarım üzerinden yaptığım hatalar:

1. Kimsenin sözüne güvenip rahatlamayın.

"Onlar her şeyi hallediyormuş işte hayatım, neden stres oluyorsun" diyen kocayı boş verip stres yapın. Taşınma öncesinde yapacağınız stres ve hazırlık, yerleşme sırasında rahatlık olarak geri döner.

2. Paketleneni açıp yeniden paketlemeleri efsanesini dinlemeyin.

Eğer eve varınca varillerden boşaltılmış züccaciye dağları görmek istemiyorsanız kendi kolilerinizi kendiniz yapın. Böylece ne zaman açmanız gerektiğini bildiğiniz, kenarda sırasını derli toplu bekleyen kolileriniz olur.

3. Nakliye şirketi tuttum kendim el çantamı alır çıkarım sanmayın.

Televizyon, bilgisayar, monitör, avize, kullanmakta olduğunuz yağ, salça, şampuan, deterjan gibi kapağı açılmış sıvılar sizin bagajınızda taşınacak.

4. Hem şirkete para verip hem de sağdan soldan akraba arkadaş çağırmaya gerek yok demeyin.

Şirket eve eşyaları getirir. Demonte ettiklerini monte eder, yerleştirir. Kendi paketlerini açar. Varillerini, ambalaj malzemelerini alır, çıkar gider. Yüzlerce züccaciye ve nesneyi masaların, koltukların, yatakların üzerinde bırakır. Her bir çanta çöpmüşcesine sağda solda atılmış haldedir. Ve genellikle yanlış odalarda. Bunları önlemenin tek yolu şirketin eve soktuğu eşyaları kalabalıkla karşılamak. Size yardım edecek tüm tanıdıkları çağırın, mümkünse çocuğunuza bakabilecek olanı çağırmayın ve sabahtan çocuğu ona bırakın. Mutfak ve banyo en kolay yerleşecek olan yerler. Onları eşe dosta yerleştirtirken siz de bir kişiyle beraber yatak odanızdan başlayın. En son salonda buluşun, vitrini falan süsleyip bugünün işini kapatın.

Veya en azından yatak odalarındaki döküntüleri yok edip kapatın günü. Deli gibi yorulmuş halinizle bir de uykunuzu geciktirmeyin.

5. Taşınma günü bitince evin kalan işlerini kendinizin halledebileceğini zannetmeyin

O yardımcı kalabalığı dönüşümlü olarak bir kaç sefer daha çaya çağırın. Beraber "şurayı şöyle yapsak daha iyi olurmuş" düzenlemesi yapın. 

6. Eşinizden beklediklerinizi öylece oturup beklemeyin.

Erkeklerin yatak odası veya sona bırakılmış odanın tamamen yerleşmiş olmasını beklemesiyle, kadının avizelerin değiştirilmesini beklemesi aynı şeydir. Beklemeyin, "Hayatım ben hazırım hadi şunu yapalım" diye beklediğiniz şeye yardım edin. Yoksa gerçekten çok beklersiniz...

Evet sonuç olarak neleri yapmamam gerektiğini çok iyi öğrendiğim yeterince başarısız bir taşınmanın ardından, nasıl biliyorsam, kimseyi dinlemeden yapmam gerekenleri ihmal etmemeye karar verdim. Bunun için gerekirse taşınma kararı aldığım günden itibaren çekmece çekmece önemli ve önemsiz eşyaları ayırıp kullanmadıklarımdan başlamak üzere tüüüüüm evi kolilerim. Hatta çoğunu çöpe atarım. Ne kadar az eşya o kadar mutluluk... 

Bu arada paketlemeyle ilgili tercihlerimi de not edeyim, belki işinize yarar.

Yemek ve bardak takımları: (varsa) kendi kolilerine
Giysiler: mevsimlere göre ayrılmış hurçlara ve askılı olarak kılıflara(çöp poşeti de geçirebilirsiniz)
Banyodaki ıvır zıvır: kirli sepetlerine
Mutfak: varsa meyve kasaları en iyisi. Hem sıvılar hem gıdalar için
Kitap kırtasiye vs: gerçekten önemli olan her şey düzgünce kolilere(çok ağır olacak), atılabilecek heeeeeer şey kağıt kumbaralarına ve çöpe.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kamp Tatilinde Yiyecek Saklama

İzmir Çevresindeki Kamp Alanları (2019)

Çocuklu Ailenin Kamp İhtiyaçları