"Menstrual Kap" kullanan var mı?

Evet var, ben.

Peki nedir bu menstrual kap? Tampon gibi vajina içine yerleştirilen ama tamponun aksine sıvıyı emmeyip, içine dolmasını bekleyen bir çeşit plastik kap.


Plastik iyi bişey değil ki... Korkmayın, tıbbi kullanımı olan zararsız plastikler bunlar.



Nasıl kullanılır? Alttaki fotoğraftaki gibi çeşitli katlama şekilleriyle vajinadan girecek kısmı daraltıyoruz, yavaşça vajinaya itip "pop" diye açılması için bi parmağımızla azıcık dürtüyoruz. Tam olarak açılınca ve dıştan hissetmeyince yerleştirme tamamdır. Ben en çok "punch-down" şeklini kullanıyorum.


Iyyyk mı? Bence tampondan tiksinen bunu asla kullanamaz. Eğer ki kullanmak istiyorsanız önce bir iki ay tampon kullanın, baktınız alışılıyor ondan sonra edinin menstrual kabı. Ama benim düşüncem pedler daha "ıyyk". Neden derseniz size şunu sorarım: Tuvaletinizi altınıza bez bağlayıp yapmak ve bez değiştirmek mi yoksa tuvalete yapmak mı? Beze yapmanın iğrenç tarafı tüm 'alt tarafınız'ın pislenmesi ve komple yıkama ihtiyacı duymanız olacak. Hah işte kanın pede birikmesi de aynı şey aslında. Ama toplum olarak özellikle bekaret sebebiyle vajinanın tabulu bir organ olması bizi pedlere alıştırmış ve pis olmadığını düşündürtmüş durumda. Oysa ki tampon ve menstrual kapta hiçbir yeriniz kirlenmez. Sadece iki parmağınız, ki taharet musluğu veya tuvalet kağıdı kan bulaşığını alır, siz de sadece her zamanki gibi elinizi sabunlar çıkarsınız. Ha bu arada idrar ve kan strerildir(enfeksiyon yoksa), tiksinmemeniz için bunu bilmeniz önemli. Dışkı gibi mikrobik bir durumu yok yani.
Ayrıca elin vajinaya girmesi konusunda şöyle de bir düşüncem var: Vücudunuzu tanıyıp tabuları ortadan kaldırırsanız hem (varsa) cinsel yaşantınız daha sağlıklı olacaktır hem de doğum olayı gözünüzde korku filmi olmaktan çıkacaktır. Ki doğum öncesi perine masajını iğrenç değil de normal bulmanız için vajinanızın normal bir organ olduğunu iyice öğrenmelisiniz.

Tekrar tekrar kullanılan bir şey, kullan at kadar hijyenik olabilir mi? Aslında üzerinde hijyenik yazdığı için ve paketlenme öncesini görmediğimiz için hijyenik olduğunu düşünüyoruz ped ve tamponların. Ben genellikle adetimin bitiminde sabunlu suyla yıkayıp sirkeli kaynar suda bekletiyorum.(uygun olan markalar kaynatılabilir) Tekrar adet dönemim gelince dezenfektan tablet attığım suda yarım saat bekletip kullanmaya başlıyorum. Kullanım sırasında da her boşalttığımda taharet musluğunda yıkayıp geri yerleştiriyorum. Yani çok da zorlanmıyorum ve hiç bir enfeksiyon problemi yaşamadım.

Pahalı mı peki bu dalga? Ben ilk denemem için 2014 yazında e-bay'den 7$'a markasız bir tane edinmiştim. Gayet memnun kalınca adam gibi bir ürün almak istedim ve Almanya'da yaşayan arkadaşıma Meluna aldırdım. Meluna'nın oradaki fiyatı 16€. Aslında fiyatını yıllık ped veya tampon ihtiyacınıza göre hesaplayınca gayet ekonomik bir ürün.

Türkiye'de yok mu satışı? Dünyayı Kurtaran Kadınlar blogunda satın alabileceğiniz gibi e-bay'den de çeşitli markaları bulabilirsiniz. Meluna'yı Dünyayı Kurtaran Kadınlar'dan duydum ama arkadaşımın alması benim için daha ekonomik oldu. Bu markada kullanım kolaylığı adına çok seçenek var. İlk olarak halkalı, yumuşak M beden aldım. Doğum yaptıktan sonra bunda çok fazla sızıntı yaşayınca L bedenini aldırdım ama yumuşak demeyi unuttuğum için klasik geldi. Zaten kap kullanmaya elim alıştığı için bir tık sert olması benim için sıkıntı olmadı ama yumuşağı biraz daha konforlu açıkçası. Klasiğin avantajıysa yerleştiğinde açılması daha kolay, "acaba kıvrık kalan kısmı var mı?" diye bir soru kalmıyor aklınızda.

Sızıntı? Kıvrık? Evet eğer kabınız tam yerleşmemişse, kıvrık kalmışsa, açılmamışsa sızıntı olur. Tabi bedeni size büyükse tam açılmayacağı için, bedeni küçükse de kenarlar vajina duvarına tam oturmayacağı için sızıntı olur. Çoğu markada sadece iki beden bulunur ama Meluna'da epey beden seçeneği var.

Tampon daha kolay değil mi? Belki... Ama tampon vajinadaki tüm sıvıyı emdiği için beni rahatsız eden hafif bir kaşıntı oluyor. Bir de Toksik Şok sendromu riski var. Menstrual kap kanınızı emmez, kase gibi tutar sadece. Yoğun günlerde (ki benim ilk iki günüm) ped değiştirir gibi sık boşaltsanız da sonrasında günde sadece iki kez (sabah kalkınca, işten gelince) boşaltmanız yeterli olur. Bu da adet olduğunuz unutmak gibi bir şey. Hele ki günübirlik denize girmeye falan gittiyseniz tampon sizi strese sokabilirken menstrual kap "adet olmak mı, o da ne?" dedirtebilir. Ama güzel yerleştirdiyseniz tabi :)

Adet olduğum gün ben ne yapıyorum? Öncelikle ped kullanmıyorum çünkü sevmiyorum ve her seferinde ciddi olarak pişik oluyorum. Tampon bulunduruyorum çantamda. Eğer dışarıdaysam tamponla geçiyor o günüm, ama evdeysem hemen kabımı dezenfekte edip kullanmaya başlıyorum. Benim adetim çok düzenli olmadığı için, 3-5 gün oynadığı için durum bu. Ama eğer adetiniz çok düzenli ise, mesela 28 günden hiç şaşmaz diyebiliyorsanız, sabah kalkınca yerleştirin, akşam eve gelince boşaltın. Genelde başladığı gün çok yoğun değilse "ay oldum olacam, toplantıda/derste/arazide/teftişte gelmese bari, pöfff" moduna girmezsiniz.

Ayy ben bu menstrual kabı cidden çok seviyom yaa... 😍😍Bence çok güzel bir icat ve tez vakit Türk Malı bir tane çıkartmak lazım 🇹🇷


Konuya bu açıdan da bir bakın: Kadın Olmanın Doğaya Etkisi


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kamp Tatilinde Yiyecek Saklama

İzmir Çevresindeki Kamp Alanları (2019)