İlk trimester


En zor derler hamileliğin ilk 3 ayına... Aslında zor değil de kritiktir ve alışma sürecidir. Bu yüzden zor gelir kimilerine. Düşününce yeni giysiler almadığınız, göbeksiz ve önceye göre dolgunlaşmış göğüslerinizle en afilli döneminizdir ;))

Yine de içinde bir can daha taşımayan kişilere göre daha zor bir süreçtir. Hele ki sık tansiyon düşmeleri ve mide bulantıları yaşayan kişiler için azap haline dönüşebilir. Şükür ki ben bulantı yaşamadım ama hamileyken sindirim sistemi problemi kaçınılmaz bir durum. 6-7. haftalarda yoğun reflü sıkıntısıyla Rennie, Gaviscon tablet tarzı ilaçlara ihtiyaç duydum ama kıvransam da inatla kullanmadım. Midemi rahatsız eden her tür yiyecekten uzak durmaya çalışarak hafif bir şekilde geçirmeye çalışıyorum.

Tam reflüye alıştım derken daha büyük bir sıkıntı 8-9. haftalarda fazlasıyla rahatsız etmeye başladı: Peklik. Beslenme düzeni, şehir değişimi, hareketsizlik zaten beni olumsuz etkileyebilirken bu sefer normal vakitte hiç tuvalete çıkamamaya başladım. Doktoruma sorduğumda Duphalac diye bir şurup verdi, eczacımda muadili olan Osmolak vardı, onu kullanmaya başladım. İlk günler işe yaradı ama ekşisözlük yorumlarının en fazla yarısı kadar etkili oldu diyebilirim. Nurturia, kadınlar kulübü gibi forumlardaysa hamileyken hiç işe yaramadığı yazıyor. Düzenli kullanmaya devam etsem de dışkı katı, sert ve can acıtıcıydı ki iki günden sonra işe de yaramamaya başladı. Bu kez başladım millete sormaya, nette araştırmaya. Mümkün olan en olumlu sonuç için bir iki şey yok. Yediğiniz içtiğiniz her şeye ve günlük hareketlerinize kadar komple değişiklik yapmak şart:
1. Sabah kalkınca bir kaşık zeytinyağı veya susam yağını(tahinin üzerinde birikir) yutup üzerine bir bardak limonlu veya ballı ılık su için. En az 15-20dk başka bir şey yiyip içmeyin. 
2. Yağ ve ılık su bulantı yapıyorsa kuru kayısı veya kuru incirle hoşaf yapıp her sabah bir bardak tanesiyle beraber tüketin. Tane yemeyi sevmiyorsanız blenderdan geçirip posalı meyve suyu olarak için. (Tadını hiiç sevmediğim için ben ilk maddeyi tercih ettim)
3. Her gün yaklaşık aynı saatte tuvalete gitmeye çalışın, gelir de işiniz olursa ertelemeyin, işiniz 10dk bekleyebilir. 
4. Yürüyün. Çalışıyorsanız sabah mümkün olan en yürümeli yöntemle gidin işinize. Eve alınacak bir şeyler varsa ağır olmayanları almaya kendiniz gidin. 
5. Protein, kalsiyum ve demir tüketmeye dikkat edeyim derken sebzeleri ihmal etmeyin. Üşengeçlik hamileliğin doğasında var. Sebze yemeğiyle uğraşmak istemezseniz akşam yemeklerinin yanına kocaman bir salata yapın. Paraya kıyıp yıkanmış paketlenmiş sebzelerden alın en basit şekilde hazırlayıp koyun sofraya. Yeter ki lifli gıdaları ihmal etmeyin. 
6. Bol bol su için. Günde 2lt deniyor ya. Onu gerçekten yapın. 
7. Alaturka tuvaleti tercih edin. Eğer evinizde yoksa klozete oturunca ayaklarınızın altına yükseltici bir şeyler koyun. Yine de yumuşamamışsa dışkınız, çıkması daha kolay olacaktır. 
8. Yiyebiliyorsanız acı yiyin. Sanki sisteminiz o yakan biberleri içerde tutmaya dayanmıyormuş da bir an evvel atmak istiyormuş etkisi yapıyor :)

Bunlar benim günlük hayatıma eklediğim olmazsa olmazlar. Tüm bunları yapmama rağmen yine de ara ara zorlandığım oluyor ama er ya da geç yapabileceğimi biliyorum artık. Yine de yine de olmuyor derseniz eczaneden bir kaç liraya satılan lavman alıp uygulamanızda ciddi bir sakınca yok. Önemli olan alışkanlık haline gelmemesi. Bağırsağınızdaki tıkanıklık gittikten sonraki günlerde bir daha kolay kolay o kadar kötü olmazsınız. Yapmadan önce de mutlaka doktorunuza danışın ama...


Hamileliğin bir diğer kaçınılmaz yan etkisi uykusuzluk. Sanırsınız uyku bebekliğinizdeki kadar büyük bir ihtiyaç haline gelmiştir ve bulduğunuz kafa yaslayacak her yerde uyuyakalabilirsiniz. Hatta annemin bi lafı vardır: "Hamile kadın süpürge sapında uyur" diye. Çekinmeyin, her fırsatta uyuyun. Ocakta bir şey bırakmayın yeter :) Doğumdan sonra bir kaç yıl bir daha böyle kesintisiz ve tatlı uyuyamayacaksınız...


Benim bu trimesterın sonlarına doğru belimde ve kalça eklemimde ağrı olmaya başladı. Nette araştırdığımda 20. hafta civarında başladığı yazılıydı. Herkeste aynı zamanlarda olmayabilir tabii ki... Doktoruma sorduğumda da benzer bir cevap aldım. Zaten sağ olsun her hangi bir konuda beni tereddütte bırakacak hiç bir yaklaşımı olmadı şimdiye kadar. Umarım bu şekilde sonuna kadar devam ederiz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kamp Tatilinde Yiyecek Saklama

İzmir Çevresindeki Kamp Alanları (2019)