Yenidoğan Ürünlerinde Sevdiğim Markalar

Kızımın artık minik bebeklerin yanında abla olmaya başladığı  şu günlerde geçtiğimiz aylara bakarak memnun kaldığım, ikinci bebeğim olursa yine tercih edeceğim ürünleri listelemek istedim. Arayanlara da bir hayrım dokunmuş olur :)

Yazı biraz karmaşık ama daha iyi hale nasıl getireceğimi bilemedim. Markaları kırmızı ürün adlarını mavi olarak yazdım.

Emzirme ve Beslenme


  • İlk günlerden itibaren favori iki markam Avent ve Lansinoh. Emzirme ve beslenme ürünlerinde çoğunlukla bunları tercih ettim.
    • Philips Avent
  • Göğüs kalkanı
  • Soothie emzik
  • Naturel cam biberon (almışken büyüğünü alın ama eline vermeyin, hemen atar kırar :)))
  • Cam biberon kılıfı
  • Penguen damlatmaz bardak (6 ay+)
  • Magic alıştırma bardağı (12 ay+)
    • Lansinoh
  • 2'li elektrikli göğüs pompası
  • Lanolin göğüs ucu kremi
  • Süt saklama poşeti
  • Göğüs pedi


  • Emzirme minderi olarak düz, C şeklinde olanlardan tercih ettim: Sevi bebe
  • Strerilizasyona karşı olduğum için (ilk kullanım hariç) kullanırken sadece Almawin organik bulaşık deterjanıyla sıcak suda yıkadım. Yeni aldığım ürünü kaynattım mutlaka.
  • Emzik kordonu, Meyve sebze filesi Mycey
  • Mama yapmak için özel makine almadım, cam rende ve el blenderı işimi fazla fazla gördü.
  • İlk mama kaşığını eczacımız hediye etti, uygun fiyatlı herhangi bir kaşıktı. Markaya çok takılınacak bir ürün değil zaten. BPA içermesin yeter.
  • Mama sandalyesi İkea. Bundan bakıcımızın ve ailemin evine de aldık. Ayrıca bir de Sevi bebe kumaş mama sandalyesi aldık. Hem her yerde kuzu konforla mama yedi hem de toplam verdiğimiz para popüler markaların çoğundan ucuz bile kaldı...

Banyo ve Temizlik

  • Bez olarak Prima premium care'in 1, 2 ve 3 numaralarını kullandım. 4'te Sleepy'ye geçtim. Yazın bel kısmı biraz isilik yapabiliyor, sık denize girebilecek imkanınız varsa sorun olmaz. Bir de parfümlü :( Yine parfümlü olsa da ince, konforlu olması ve terletmemesi sebebiyle Sleepy'den sonra bir daha değiştirmemek üzere Prima Aktif Bebek'le devam ediyoruz.
  • Islak mendil Huggies Pure (yenidoğan). Tek geçerim.
  • Alt değiştirme örtüsü olarak kullan-at olanları tercih ettim. Sıvı kaka döneminde kendi kucağınızı da korumanız geketiği için çok işe yarıyorlar.
  • Deterjan ve yumuşatıcı kullanmadım. Onlar yerine aldığım ürünler: Sabun cevizi, Klar organik leke çıkarıcı sabun, Klar organik kireç önleyici.
  • Şampuan ve nemlendiricide organik ürün seçmek istesem de kullanımda memnun kalmadım. Popüler olanlardan Sebamed veya Mustela alınabilir. Ben Babe konak önleyici şampuanı sevdim.
  • Vücudunu yıkamak ve nemlendirmek için Oilatum jr güzel bir ürün. Bebe yağı kullanmak istemediğim için bunu tercih ettim. Özellikle kışın.
  • Bebek küveti altında tıpa olan en ucuzu. Bebek yıkama filesini küvet boyutuna göre almaya dikkat edin. Maşrapa ve kova Japon pazarından, hatta bebek yıkama aparatı da japon pazarından. Resimdeki gibi aparata veya aparatlı küvete bebe mağazalarında 100TL üzerinde fiyat biçilirken japon pazarından 5-10TL'ye alırsınız bu aparatı.
  • Havlu setini Menderes Store'dan aldım ama keşke başka yerden bambu alsaydım.
  • Konak oluşursa yapılacak tek şey var: Karbonatla zeytinyağını karıştırıp kafasına sürüp bekletmek ve ince tarakla taramak. Bunun için Chicco tarak seti alınabilir.
  • Pişik kremi Sudokrem. Kendiniz de tahriş ve sivilce durumunda kullanabilirsiniz.
  • Güneş Kremi Daylong Baby. Mineral olması önemliydi benim için.

Yatak ve Beşik

  • Ana Kucağı ve yenidoğan beşiği olarak Tiny Love 3in1 Uykucu. Yerde emekleme zamanı gelene kadar hep onun üzerindeydi.
  • Dönence hediye geldi, Fisher Price Mutlu Düşler.
  • Karyola olarak internette bulduğum en ucuz altı çekmeceli ürünü aldım, yatak olarak da beraberindeki sünger yatağı. Bebişler sert yatakta yatar, boşuna viscolara dünya para vermeyin.
  • Bir de park yatak aldık ailemin evinde kullanmak üzere. O da internette bulduğumuz en ucuz olanıydı. Gayet de güzeldi.






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kamp Tatilinde Yiyecek Saklama

İzmir Çevresindeki Kamp Alanları (2019)

Çocuklu Ailenin Kamp İhtiyaçları